90004x bekeken sinds 1 juni 2011
Teamblog

Laatste 10 blogs

WANDELING BIJ KASTEELRUINE HORST 4-3-2017.

Wandeling bij Kasteelruine Horst 4-3-2017.Het is zaterdag 4 maart 2017. In La Vita Sana zijn ze met de verbouwing bezig. Hiervan heb ik enkele foto`s gemaakt. Zie ook de toekomstige plattegronden van La Vita Sana. Er waren veel wandelaars gekomen. Er waren 18 personen gekomen om mee te wandelen. Waar gaan we heen? We gaan naar de Kasteelruine in Horst. Okee klonk het. Met 4 auto`s reden we naar Horst. Het zonnetje scheen, het was goed wandelweer. We liepen langs de kasteelruine. Ook heb ik foto`s gemaakt, van tekeningen hoe het er vroeger was, bij het kasteel. Boomstronken in het groen. Bijzondere vormen (zie de foto`s). Mooie inkijkjes van bospaadjes. Vogels uit hout gesneden, geiten en bokken gezien. Een visvijver van HSV `t Bliekske, zie ook de gouden vis (foto). Langs het meer gelopen. Op het strand waren diverse sporters aan het trainen. Hen tussen de ijzeren vrouwen (zie foto`s). Bij een vijvertje stonden we met z`n allen even uit te rusten. Van die gelegenheid heb ik gebruik gemaakt om van de wandelgroep enkele foto`s te maken. We kwamen aan bij een dieren verblijf. Bokken geiten ganzen kippen vogels en nog een en ander liep daar rond. Een mooi schouwspel al die dieren. Doorgewandeld kwamen we uit bij het begin - eindpunt. Bij de auto`s werden de zolen schoongeveegd met een borstel. Zo geen zand in de auto`s. We reden terug naar La Vita Sana. Aan de stamtafel gezeten werden we getrakteerd op beschuit met muisjes. Er is een kindje geboren. Lekker bij de koffie. Nog even napraten over de wandeling en de verbouwing in La Vita Sana. En de stevige pas die we tijdens de wandeling moesten inzetten. Al bij al een actieve wandeling en uitblazen in La Vita Sana. Het was weer een prachtige wandeldag met goed weer.
Lees verder | Auteur: Hen | 13 maart 2017 | 0 Reacties | 49 foto's

WANDELING DOOR DUBBROEK 4-2-2017.

Wandeling door Dubbroek 4-2-2017.Het is zaterdagmorgen 4 februari 2017. Om 9.00 uur waren er diverse wandelaars in La Vita Sana. Wilma had een route uitgestippeld in het gebied Dubbroek, vlak bij Restaurant Boszicht. Iedereen stemde in om de wandeling te maken. Met 3 auto`s reden we naar Restaurant Boszicht. Het was frisjes. In februari kan je ook niets anders verwachten dan, dat het frisjes is. We begonnen met de wandeling. We kwamen al direct uit bij een meer. Hiervan heb ik de nodige foto`s gemaakt. ook van bomen, met mos begroeid. Heel apart, die groene kleur op een boomstam. We verliepen ons een klein stukje. Maar goed op de wandelkaart gekeken, kwamen we weer op het goede pad. Natuurfoto`s bospaadjes, jaarringen, sigaren, rietstengels, boomkunstwerk, stieren, we kwamen van alles tegen. En ook weer de moeite waart om er een foto van te maken. Diverse foto`s van de wandelgroep gemaakt (berg op, berg af), inspannende foto`s. Na een tijdje kwamen we bij het eind - beginpunt. Warm gelopen, veel gepraat, en we stapten in onze auto`s om terug te rijden naar La Vita Sana. In La Vita Sana waren ze bezig met de verbouwing. Veel lawaai, van de bouwwerkzaamheden. Veel mensen, het was er een drukte. Van La Vita Sana kreeg ieder een kop koffie aangeboden. Ook vroeg een medewerkster van La Vita Sana om een foto te maken van de hele wandelgroep. Daarin stemden we toe. We gingen met z`n allen naar buiten. De foto`s werden genomen (zie foto van de foto). Terug aan tafel namen we van elkaar afscheid. We bedankte Wilma voor de gemaakte wandeling. Het was allemaal goed verlopen. Tot ziens en tot de volgende keer, klonk het. Tot zien en tot de volgende wandeling.
Lees verder | Auteur: Hen | 20 februari 2017 | 0 Reacties | 42 foto's

WANDELING GROTE HEIDE VENLO 3-12-2016.

Wandeling Grote Heide Venlo 3-12-2016.Zaterdag 3 december 2016 om 9.00 uur waren er diverse wandelaars naar La Vita Sana gekomen. Het was goed wandelweer, maar erg frisjes. We gaan wandelen op de Grote Heide in Venlo in de omgeving van de hangaars van de Zweefvliegtuigclub Venlo. We reden met de auto`s naar het vertrekpunt van de wandelroute. Jassen, sjaals, handschoenen aan, en we vertrokken. Vele boomstronken met een beetje sneeuw bedekt, gefotografeerd. Herfstbladeren en mooie kleuren in de natuur gezien. Doorkijkjes via bospaden en randen van de bossen en diverse natuurfoto`s met rijp gefotografeerd. Wandelaars en hardlopers kwamen we tegen. Een foto gemaakt van een hekwerk met poortje. Dat zag er mooi uit, zo in de natuurlijke omgeving. De wandelgroep had de pas er goed in. Flink doorgewandeld kwamen we bij het eindpunt/beginpunt van de wandeling. Toch wel een beetje moe van de wandeling stapten we in de auto`s. We reden terug naar La Vita Sana. Aan de stamtafel gezeten met een kopje koffie en gezellig pratend. Werd dit onderbroken. Stilte stilte werd er gezegd. Er werd een korte redevoering gehouden. Wilma werd uitgenodigd om een cadeau in ontvangst te nemen van de wandelgroep. Dit onder andere voor haar organiseren van de wandelingen. Dat zo`n hele wandelgroep op een bepaalde dag en tijdstip bij elkaar komt, en dat het vervoer geregeld is. Is toch bijzonder. En dat doet ze al een lange tijd. Daarom werd Wilma gefeliciteerd en werd haar een cadeau aangeboden van de wandelgroep. Wilma, hartelijk dank, voor je inzet hiervoor. (Zie ook de foto`s). Ter afsluiting het traditionele likeurtje voor bij de koffie. Dat smaakte goed, na zo`n frisse wandeling. Jack ook bedankt voor het organiseren en leiden van de wandelgroep.
Lees verder | Auteur: Hen | 29 januari 2017 | 0 Reacties | 33 foto's

WANDELING MET BRUNCH IN REUVER.

Wandeling met brunch in Reuver.Het was weer druk in La Vita Sana. Veel hadden zich aangemeld voor de wandeling en de brunch. Het is zaterdag 14-1-2017. Het is 9.00 uur. We vertrokken met 3 auto`s naar Reuver. Begin - en eindpunt is Café De Witte Stein in Reuver. Na 20 minuten rijden, kwamen we aan op de parkeerplaats van Café De Witte Stein. Het was frisjes. Het zonnetje scheen. Goed wandelweer. Ik zag een bord "Schrobbelér (Een likeurtje) staan. Okee, dat begint al goed. We begonnen met de wandeling. Ik maakte direct al wat foto`s. Eerst enkele natuurfoto`s. Later zagen we nog enkele reeën lopen. Op twee verschillende plaatsen. Dat zie je niet vaak. Hiervan enkele foto`s gemaakt. Langs een hoge toren gelopen. En niet ertegenaan gelopen. Nog enkele mooie natuurfoto`s genomen en een foto van een vroeger treinstation. Het was nog steeds frisjes. We waren warm gelopen en we kwamen aan bij het eindpunt. En daar stond een bord "uitgebreide lunch". Het Café De Witte Stein is prachtig. De witte steen voor op de parkeerplaats heb ik ook gefotografeerd. De wandelaars en de niet wandelaars verzamelden zich in het Café. Veel gepraat gekust en handen geschut. De brunch zag er geweldig uit. Het pand en het vertrek waar wij zaten is prachtig en ruim. Vroegere wandelaars troffen elkaar weer. Het was gezellig en sfeervol. Lekker gegeten. De eieren waren goudkleurig. Geweldig. Ik heb nog enkele foto`s van de gedekte tafels gemaakt en van de gerechten. Jack is in het zonnetje gezet. We hebben hem gefeliciteerd, omdat hij zo`n leuke wandeltochten kan organiseren, en zelfs, met een brunch erbij. Hen sloot af met een flesje likeur, dat hij uit Kirchberg in Tirol (Oostenrijk) had meegebracht. De likeur is voor bij de volgende wandeling, en dat is in februari. Dan zal het wel koud zijn, en dan komt zo`n likeurtje wel van pas, na zo`n wandeling. Nog met z`n allen napraten over de geweldige dag. We reden terug naar La Vita Sana. Enkele namen afscheid en de anderen dronken nog gezellig een kopje koffie in La Vita Sana. We bedankten Jack nogmaals voor de prachtige dag. Al met al een prachtige afwisselende dag. Veel gezien, gewandeld, gepraat, gegeten, gereden. Het was weer een top dag.
Lees verder | Auteur: Hen | 23 januari 2017 | 1 Reactie | 35 foto's

NEW YORK EN WASHINGTON.

New York en Washington.Hallo hallo, ik ben terug uit New York en Washington Amerika. Ik heb foto`s gemaakt. Je kunt de foto`s het beste zien op de vaste computer. De presentatie duurt circa een half uur. Er was veel te zien. Flitsend, groots en mooi. Klik op onderstaande link om de presentatie te zien. New York en Washington. Veel kijkplezier.

Lees verder | Auteur: Hen | 30 oktober 2016 | 0 Reacties

CHARLES GROENHUIJSEN IN PANNINGEN.

Charles Groenhuijsen in Panningen.Omdat ik niet mee kon wandelen op zaterdag 1 oktober 2016, heb ik een presentatie gemaakt over Charles Groenhuijsen die ik ontmoet heb in Panningen.Charles Groenhuijsen, was vroeger Amerika-correspondent van de NOS en journaalpresentator. Hij was zondag 18 september 2016 in het SIF Gebouw in Panningen. Hij was uitgenodigd door de Gemeente Peel en Maas om een discussie te leiden, en iets over de amerikaanse verkiezingen te vertellen. Er waren ook optredens van 2 gymnastiekverenigingen. Ik heb diverse foto`s gemaakt. Het is leuk om Charles Groenhuijsen eens te zien op een podium en waar ik toeschouwer was. Charles was vroeger een bekend persoon. Als er nieuws uit Amerika was, vertelde hij het nieuws tijdens het NOS journaal op televisie. Veel mensen zullen hem wel herinneren. Ik herinner hem ook nog. Leuk om hem een hand te geven. Bekijk de foto`s maar eens, dan komen bij veel mensen die Charles herkennen, Charles, weer in beeld. Het was een leuke middag. ook de sfeer was leuk, met al die camera`s microfoons en fotografen. Het was leuk georganiseerd, en de koffie was gratis.
Lees verder | Auteur: Hen | 03 oktober 2016 | 0 Reacties | 28 foto's

WANDELING DE MAASDUINEN WELL.

Wandeling De Maasduinen Well.Zaterdag 3 september 2016 waren om 9.00 uur 9 personen gekomen naar La Vita Sana. Wilma en Jack stelden voor om naar De Maasduinen in Well te rijden, en daar te gaan wandelen. De anderen vonden het goed. Niemand van de groep had daar wel eens gewandeld. We reden met Jack zijn auto, en met de auto van Wilma. Het weer was bewolkt, en af en toe het zonnetje. Zonder problemen aangekomen op de parkeerplaats van Het Nationaal Park De Maasduinen in Well. We maakten ons gereed voor de wandeling. Op een informatiebord verkenden we het gebied. We lopen rondom het Reindersmeer. Dat is ongeveer 7 km wandelen. Dat is te doen. Ik heb het fototoestel meegenomen om mooie foto`s te maken. Foto`s heb ik gemaakt van dierfiguren die uitgesneden waren uit hout. Heel kunstig. Natuurlijk mooie foto`s van de natuur natuurlijk. We stonden bij een veer. En we moesten zelf handmatig het veer naar de overkant trekken. Hoe dat ging, zie de foto`s. Heel slim. Aan de overkant wandelden we verder. Veel zand, prachtige planten en struiken in vele kleuren en grootte. Mooi zandvlaktes met hier en daar een struik.(Zie de foto`s). Heel bijzonder. We kwamen aan bij het Informatiecentrum/restaurant. Daar kon je ook produkten kopen met ingrediënten die uit de regio komen. (Bijenhoning). We kwamen aan bij de auto`s. Een diepe zucht, want het was toch een inspannende wandeling. In de auto`s gestapt, en we reden terug naar La Vita Sana. Aan tafel kregen we van Jack een kopje koffie en van Hen een likeurtje uit Winterberg. Hen vertelde over de mooie plaats Winterberg. Zeker voor herhaling vatbaar. En het likeurtje ook. Dat ging er goed in. Nog napratend over de wandeling in De Maasduinen. Dit doen we zeker nog eens wandelen. Het is een mooi gebied, en niet al te ver van Venlo. Het waren weer bijzondere uren wandel plezier.

Voor de foto`s zie hieronder.
Lees verder | Auteur: Hen | 06 september 2016 | 1 Reactie | 44 foto's

ENKELE DAGEN WINTERBERG.

Enkele dagen Winterberg.Ik ben enkele dagen in Winterberg, in Duitsland geweest. Het is een mooi plaatsje. Veel witte huizen, mooi heuvelig landschap. Ik heb wandelingen gemaakt met 2 plaatselijke wandelgidsen. Zij kennen de omgeving en hadden veel te vertellen over Winterberg. Ik heb diverse foto`s gemaakt, ook van de uitstapjes die ik ondernomen heb. Hotel Winterberg waar ik verbleef, is goed. Goed eten en drinken, ruime kamer. Er waren veel Nederlanders in het hotel, en in de plaats Winterberg. Het hotel ligt vlak bij een wandelgebied. Je wandelt er zo naar toe, vanuit je hotel. Ik heb ook nog een bustocht gemaakt, en genoten van het landschap en de mooie plaatsjes in het heuvelland. Het is de moeite waard om enkele dagen in Winterberg te verblijven. Het is ongeveer 2 uur en 30 minuten rijden vanuit Venlo. Veel; kijkplezier

Om de fotopresentatie te bekijken ga dan naar
www.myalbum.com/album/Km3dGOwsibrt

Om de foto`s via een diavoorstelling te bekijken, klik op de 2-de foto. En de diavoorstelling start.
Lees verder | Auteur: Hen | 23 augustus 2016 | 0 Reacties

INDONESISCH ETEN BIJ MARY EN COEN.

Indonesisch eten bij Mary en Coen.Mary organiseert af en toe een bijeenkomst, voor de sporters, die al een lange tijd, bij haar fitnesclub (de vrijdagmorgen club), zijn of zijn geweest. Ze maakt dan een speciaal indonesisch gerecht klaar. Dit om de Indonesische keukengerechten niet te verleren., Er is veel tijd gemaakt, om de gerechten op traditionele wijze te bereiden. Er waren diverse eigen gerechten gemaakt. Veel keuze (zie foto`s). Het smaakte voortreffelijk. Ook veel uitleg gekregen van Mary over de bereiding hiervan. En ze vertelde verhalen uit het verleden uit Indonesië. Het was voor haar een mooie tijd. We hebben genoten van het eten en de verhalen. Wilma bedankte Mary en Coen voor het bijzondere eten en het gezellig samenzijn met een cadeau. We hebben met z`n allen nog gezellig zitten napraten. Ik heb enkele foto`s gemaakt om deze herinnering te bewaren. Het was een leuk samenzijn en lekker gegeten. Hartelijk dank hiervoor Mary en Coen.

Voor foto`s zie hieronder.
Lees verder | Auteur: Hen | 17 juli 2016 | 0 Reacties | 6 foto's

WANDELING IN ZUID-LIMBURG 8 JULI 2016

Wandeling in Zuid-Limburg 8 juli 2016De fotopresentatie van de wandeling in Zuid-Limburg is klaar.

Om de fotopresentatie te bekijken ga dan naar
www.myalbum.com/album/7fqdl2YTRGtB

Om de foto`s automatisch te bekijken klik op de 2-de foto. En start het programma.